Sunday, June 27, 2010

پشت کوه سید محمد

معاون مرکز مشاوره دانشگاه صنعتی اصفهان:هر ترم، 8 دانشجوی دانشگاه خودکشی می‌کنند

پارلمان‌نیوز: معاون مرکز مشاوره دانشگاه صنعتی اصفهان با بیان اینکه هر ترم حدود 8 نفر از دانشجویان این دانشگاه اقدام به خودکشی می کنند، گفت: با اقدامات به موقع، از خودکشی منجر به فوت جلوگیری کرده‌ایم.

مهرداد دشتی درگفتگو با ایسنا، با اشاره به افزایش مصرف سیگار در دوران امتحانات اظهاركرد: دانشجویان در این دوران به مصرف موادی همچون ریتالین، شیشه و تریاک روی می آورند.

وی با اشاره به تاثیر فوق العاده این مواد در ابعاد فکری، عاطفی و جنسی مصرف کننده، افزود: یادگیری مهارت‌های زندگی و مشاوره تحصیلی در طول ترم مهم ترین راهکار برای جلوگیری از مصرف مواد در دانشگاه است.

دشتی مهمترین معضل این مرکز با افکار خودکشی دانشجویان این دانشگاه را، ضعف دانشجویان از نظر مهارت های فردی، مدیریت استرس، مدیریت زمان، مهارت حل مساله و خودشناسی دانست.

معاون مرکز مشاوره دانشگاه صنعتی اصفهان در دسترس بودن مواد مخدر را عامل دیگر مصرف مواد توسط دانشجویان دانست و گفت: فرد مصرف کننده در دانشگاه نباید احساس امنیت کند.

وی در ادامه رابطه گرم و صمیمی اساتید و دانشجویان در دانشگاه را بزرگترین سرمایه در زمینه‌های روحی و روانی و عامل ایجاد حس غلبه بر ضعف دانشجویان دانست.

دشتی با اشاره به دیگر مشکلات دانشجویان در دوران امتحانات، راهکار مقابله با ناهنجاری‌ها در دانشگاه‌ها را ایجاد رابطه موثر، و یادگیری ضرورت زندگی اجتماعی در برخورد با طبقه‌ها و اقشار مختلف جامعه دانست.



پ ن: تا اونجا که ما یادمون میاد، از رابطه گرم و صمیمی اساتید و دانشجویان دراین دانشگاه خبری نبوده و نیست!!!!..تازه این روابط در خصوص برخورد کارمندان و دانشجویان نیز تعمیم پیدا کرده ، تازه اینا فقط آمار خودکشی را گفتن و در مورد آسیب های روانی ناشی از فشارها و استرس های روحی وارده بر دانشجویان در این دانشگاه حرفی نزدند. خلاصه:

"پشت کوه سید محمد آسمانی دیگرست، چشم دل بگشای و بنگر کاین جهانی دیگرست"



2 comments:

  1. والله دانشگاهی که در اماکن متبرکه ی سده یا خمینی شهر تاسیس شده باشه و از نعمت کارمندان خمینی شهری بهره برده باشه البته که بهتر از این هم نتیجه نمیده ! من خیلی دانشجوی افسرده و مضطرب و آشفته دارم که وضع روحی خرابی دارند ولی کسی هم بهشون توجهی نمیکنه ! تازه خودکشی و سیگار و این حرفها که شکل خوب این قصه است ! بساط خیلی برنامه های دیگه هم هست که در این جا به علت بد آموزی نمیشه گفت ! ... رضا

    ReplyDelete
  2. حالا تصور کن اگه استاده مثلا پسر یکی از این خوانین سده باشه، دیگه چه شود!! خدا به دور

    ReplyDelete