Tuesday, April 20, 2010

فرمول جادویی برای مدیران موفق


بسیاری از کارفرمایان و صاحبان مشاغل روزانه با دغدغه های کمبود وقت مواجه هستند و همیشه کارهای آنان از زمان آنها بیشتر بطول می انجامد. یادگیری چگونگی مدیریت زمان به شما کمک می کند که چگونه یک روز عادی را با یک برنامه ریزی به هزار ساعت افزایش دهید و هیچ گاه دچار کمبود زمان نشوید.
در قدم اول باید خودتان را برای انجام به موقع کارها مدیریت کنید و به دنبال جاهایی بگردید که زمان را تلف می‌کنید. مدیریت زمان روی تغییر رفتارهای شما کار می کند و نه تغییر زمان. یکی از بهترین جاها برای شروع این تغییر رفتار تلاش برای حذف جاهایی است که وقتتان تلف می‌شود.

استراتژی هایی جهت مدیریت زمان وجود دارد که در زیر بصورت فهرست وار ارائه میشود:
- روزانه فهرستی از کارهایی که باید در طول روز انجام دهید تهیه کنید و سپس به ترتیب اولویت آنها را نوشته و تحلیل کنید. در حقیقت قسمت مهم کار هم همین جاست.
- بی‌رحمانه اولویت‌ بندی کنید. مسلماً به کارهایی برمی‌خورید که سریع‌تر باید انجام شوند یا کارهایی که اگر عقب بیافتند ضرر بیشتری را به شما تحمیل می‌کنند.
- از زمان های به اصطلاح پرت هم استفاده کنید. زمان انتظار، فرصت خوبی برای انجام کارهای ساده و روزمره است. کارهایی که وقت کافی برای انجامشان ندارید را بر عهده نگیرید.
- در مواقع پیدایش بحران‌های زمانی اگر بتوانید هر چه بیشتر به برنامه روزمره خود وفادار بمانید، کمتر دچار مشکل می‌شوید.
- اجازه ندهید فعالیتهای برنامه ریزی نشده، فعالیت های زمانبندی شده را در طول روز مختل کنند. تلفن های غیر ضروری را جواب ندهید.
- تنها بر روی یک نکته تمرکز کنید. تمام انرژی خود را به کاری که در دست دارید اختصاص دهید. زمان را برای فکر کردن به کارهایی که باید انجام بدهید تلف نکنید.
- مطمئن شوید که همه چیز مرتب و منظم است. نظم و ترتیب بزرگترین عامل در جلوگیری از سرقت وقت شما توسط خودتان است.
با بکارگیری این روشها می توانید با هوشیاری بیشتر عمل کنید و وظایف تان را ساده تر و راحت تر انجام دهید. راز تحت اختیار گرفتن زمان در این است که هم به کار خود می رسید و هم به دیگر فعالیت های اجتماعی

1 comment:

  1. زیاد خودت را ناراحت نکن، تو این مملکت که خانومها مدیر نمیشن...د

    ReplyDelete